1399-09-22 10:15
1972
0
72022
هر چه بگندد نمکش می زنند؛

تنظیم یا تخریب بازار؟/ بد نیست این اطلاعات را از صنعت، معدن و تجارت علی آباد بدانید

با توجه به وضعیت بحرانی شیوع کرونا در کشور و لزوم رعایت پروتکل های بهداشتی انتظار می رود به جای اینکه سازمان صنعت معدن علی آباد همه کالاها را در اختیار یک عامل فروش قرار دهد که باعث صف های طولانی شود چند عامل فروش را به روش های ساده تری انتخاب کند که مسولان سازمان صنعت علی اباد با تماس های استانداری مبنی بر نارضایتی از وضعیت تنظیم بازار این شهرستان رو به رو نشوند.

به گزارش گلستان ما، این روزها بحث تنظیم بازار و تامین کالاهای اساسی مردم یکی از دغدغه های اصلی مسوولین شده تا جایی که حتی در بین سران دو قوه مجریه و مقننه نیز مشاجراتی در این حوزه اتفاق افتاده است.

تامین کالای اساسی و نظارت بر توزیع صحیح آن، جلوگیری از احتکار و گران فروشی یکی از وظیفه های اصلی سازمان صنعت معدن و تجارت است که اگر به خوبی این وظیفه صورت نپذیرد مشکلات آن در جامعه به راحتی قابل مشاهده است.

در ماه های گذشته گزارشی از این پایگاه خبری در خصوص احتمال وقوع فساد دو تن از مرغداران علی آبادی برای دریافت بیش از حد نهاده های دامی منتشر شد که هم اکنون پرونده در تعزیرات علی آباد در حال بررسی است.

صف های طولانی مردم علی آباد برای تامین مایحتاج روزانه خود بازهم کمی ذهن ها را معطوف کرد که با توجه به وعده های مسوولان استان چرا همچنان مردم علی آباد باید برای دریافت روغن، مرغ و یا تخم مرغ در صف های طولانی می ایستند که حتی با گشت و گذاری ساده در گروه ها و صفحه های مجازی می توان این موضوع را در هفته گذشته شاهد بود.

در صورتی که گفته می شود سهمیه روغن علی آباد در یک نوبت 8500کیلو بوده اما نمی دانیم چرا مسوولیت توزیع این روغن ها توسط حسام مدیر سازمان صنعت علی آباد تنها به یک نفر داده شده و طبق برخی از گزارش های مردمی 2500کیلو از این روغن ها سر از بازار شهر خان ببین در آورده است.

روغن تنها دغدغه مردم علی آباد نبوده بلکه این مردم شریف نیز در حوزه دریافت برنج و تخم مرغ هم با مشکلاتی رو به رو بوده اند در صورتی که 7تن و 500کیلوگرم برنج باز هم تنها به یک عامل فروش داده می شود که طبق شنیده ها توزیع در حوزه برنج نیز به خوبی صورت نمی پذیرد.

در حوزه تخم مرغ با وجود اینکه روزانه 2تن و 500کیلوگرم باید توسط اداره صنعت و معدن علی آباد جذب شود و در اختیار عاملان فروش قرارداده شود اما در روزهای شنبه و یک شنبه هفته گذشته هیچ سهمی جذب نمی شود و مردم سرگردان از اینکه این نیاز روزانه خود را باید از کجا جذب کنند.

دو فرض در زمینه عدم جذب تخم مرغ توسط سازمان صنعت و معدن علی آباد مطرح می شود که اولین آن این است که این اداره به واحد صنعتی اجازه داده به جای تامین بازار علی آباد تخم مرغ را به قیمت ازاد در بازار شهرهای بزرگ به فروش برساند و یا اینکه این اداره در تحت فشار قراردادن واحد صنعتی برای تامین تخم مرغ ناتوان بوده که باعث شده مردم در این اوضاع کرونایی و قرنطینه برای تامین مایحتاج خود به بازار بیایند و صف های طولانی را تشکیل دهند.

یکی ازموضوعاتی که در جلسه ویدیو کنفرانسی با روسای شهرستان ها مطرح می شود این است که مسوولیت تامین کالای اساسی به طور مستقیم بر عهده شهرستان ها است اما آیا واحد صنعتی که قرار بود روزانه 3 تن مرغ گرم را تحویل واحدهای فروش شهرستان قرار دهد آیا در هفته گذشته مطابق گذشته عمل کرده است؟

یکی دیگر از موضوعاتی که موجب شکایت مردم شده این موضوع بود که سهمیه 20 تنی مرغ منجمد به شهرستان علی آباد اختصاص می یابد که مشخص نیست چرا تنها 10 تن مرغ منجمد جذب می شود در صورتی که مردم برای تامین مرغ منجمد نیز باید در صف های طولانی بایستند.

با توجه به وضعیت بحرانی شیوع کرونا در کشور و لزوم رعایت پروتکل های بهداشتی انتظار می رود به جای اینکه سازمان صنعت معدن علی آباد همه کالاها را در اختیار یک عامل فروش قرار دهد که باعث صف های طولانی شود که نارضایتی عمومی و برداشت های بی جا را به همراه داشته باشد چند عامل فروش را به روش های ساده تری انتخاب کند که مسولان سازمان صنعت علی اباد با تماس های استانداری مبنی بر نارضایتی از وضعیت تنظیم بازار این شهرستان رو به رو نشوند.

حسام چند ماهی است بر مسند مسوولیت این شهرستان نشسته است اما نمی دانیم چرا این مشکلات در زمینه تنظیم بازار علی آباد رخ داده که باعث شده در این اوضاع کرونایی مردم در صف های طولانی برای تامین کالاهای اساسی خود بایستند در صورتی که با تدابیری به مراتب ساده تر می توان از این موضوعات جلوگیری کرد و یا اینکه به جای قراردادن سهمیه اداره ها از سهمیه تامین کالای بازار به صورت جداگانه از این موضوع استفاده نمی شود؟

انتهای پیام/
 

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.